مجموعه چرم شروین شما را به خرید بهترین محصولات چرم دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اطلاعاتی درباره پوست چرم خام

آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع پوست چرم خامخصوصیات و ویژگی های پوست چرم خامشرایط خرید و فروش پوست خام
پوست چرم خام

پوست چرم خام چیست؟ چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد؟ کیفیت و نوع این پوست ها چه تفاوت هایی ممکن است داشته باشند؟ بهترین نوع پوست خام چه خصوصیاتی دارند؟ شرایط خرید و فروش این پوستهای خام چگونه است؟ در این نوشتار قصد داریم اطلاعاتی درباره پوست خام در اختیار شما قرار دهیم.

پوست چرم خام

انواع پوست چرم خام

  • پوست  خام سنتی
  • پوست خام صنعتی

پوست چرم خام

خصوصیات و ویژگی های پوست چرم خام

شما اگر قصد خرید یا فروش پوست خام را دارید، باید یک سری ویژگی ها و خصوصیات را در مورد آنها حتما بدانید و اطلاعات کاملی داشته باشید تا خرید خوبی را تجربه کنید. در ایران به دلیل کیفیت خوب دام های آن چرم گاوی، چرم بزی، چرم گوسفندی و حتی شترمرغ بسیار باکیفیت و خوبی قابلیت تولید دارند. در اینجا به برخی از این شاخصه ها می پردازیم تا در زمان خرید یا فروش مدنظر قرار دهید:

  • پوست به صورت سنتی از حیوان جدا شده یا به طور صنعتی؟
  • چند درصد از پوست خام حیوان نر هستند و چند درصد ماده؟
  • چقدر پوست جدا شده دارای زدگی و پارگی یا کارد خوردگی ست؟
شاید جالب باشد بدانید پوست چرم خام شهرهای جنوبی کشور مانند شیراز، خوزستان و… کیفیت بهتری نسبت به شهرهای شمالی دارند؛ این موضوع برای مراحل دباغی چرم اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در میزان استفاده از مواد دباغی تأثیرگذار است.

پوست چرم خام

شرایط خرید و فروش پوست خام

پوست خام قطعا باید برای دباغی به کارخانه های دباغی چرم که معمولا در چرمشهرها هستند، برده شوند. اما قبل از آن در فاصله زمانی جمع آوری پوستها می بایست حتما نمک سود شوند و در فضای خنک و به دور از گرما و رطوبت باشند. حتی در زمان حمل تا کارخانه هم بهتر است با کامیون های یخچال دار جابجا شوند تا فاسد نشوند و از بین نروند. چرمشهر ورامین، تبریز، مشهد، اصفهان از چرمشهرهای فعال ایران محسوب می شوند. البته در نظر داشته باشید که خرید و فروش پوست خام قاعدتا به صورت عمده و در حجم های بالا (از ۱۰ تن به بالا) انجام می شود و حجم های پایین تر برای هر دو طرف مقرون به صرفه نیست.

فاطمه مفیدی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه چرم شروین شما را به خرید بهترین محصولات چرم دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید