مجموعه چرم شروین شما را به خرید بهترین محصولات چرم دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

چگونگی تبدیل پوست به چرم

آنچه در این مقاله می خوانید...

مراحل تبدیل پوست به چرمکارخانه های تبدیل پوست به چرم

مراحل تبدیل پوست به چرم کدام است و معمولا از چه پوست هایی چرم تولید میشود؟ کدام کارخانه ها تولید چرم از پوست و ساخت محصولات چرمی را برعهده دارند؟ پیش به سوی دباغی.
حتما با دیدن ورق های چرم و محصولات چرمی مثل: کیف، کفش و… برایتان سوال پیش آمده است که این چرم ها چگونه از پوست حیوانات تولید میشوند و به این زیبایی در می آیند. ما در مطالب قبل درباره محصولات چرمی زیاد صحبت کردیم، درباره انواع چرم انواع مختلف اجناس چرمی به گفتگو پرداختیم و به صورت گذرا درباره چرمسازی یا دباغی صحبت کردیم. ولی اینبار قصد داریم مراحل مختلف تبدیل پوست چرم را با دقت بیشتر و با توضیحات کامل تری بیان کنیم تا شما دوستان عزیز با این فرایند مهم بهتر آشنا شوید.

تبدیل پوست چرم

مراحل تبدیل پوست به چرم

محصولات چرمی که ما همواره با انها سرو کار داریم از پوست حیوانات مختلفی تولید میشوند که کارکرد هر پوست بر اساس نوع محصولی است که از آن تولید میشود مثلا برای محصولات محکم و خیلی بادوام از چرم گلوی استفاده میشوند ولی برای اجناس شیک و لطیف از چرم شترمرغ و گوسفندی استفاده میشود. با بررسی های انجام شده از تمام موجودات میتوان چرم تولید کرد فقط حشرات این قابلیت را ندارند. همانطور که میدانید انواع پوست چرم از طریق دباغی به ماده اولیه تولید محصولات چرمی تبدیل میشوند. مراحل دباغی پوست نیز به شرح زیل است:

  1. خیساندن و شستشو (که باعث آبدار شدن پوست میشود)
  2. آهگ دهی پوست (این کار باعث شل شدن ریشه مو و از بین رفتن چربی ها میشود)
  3. لش زدایی و مو گیری ( با استفاده از مواد شیمیایی و معدنی الیاف اضافی و موهای زاید روی پوست گرفته میشود)
  4. آهک زدایی و آنزیم دهی (در این مرحله آهک از پوست جدا شده و از طریق آنزیم های خاصی الیاف اضافی و چربی ها و سایر قسمت های زاید از پوست حذف میشود)
  5. برش کاری (پوست در این مرحله براساس نوع کاربری که دارد به لایه های گوناگونی برش میخورد)
  6. رنگ آمیزی ( بعد از برش کاری نوبت به رنگ آمیزی و تولید چرم های مختلف است که برای تنوع بخشیدن به محصولات چرمی به کار میرود)

کارخانه های تبدیل پوست به چرم

به دلیل استفاده زیاد محصولات چرمی در کشور و وجود بازار هدف قوی برای این محصولات و از طرفی به دلیل سودآوری بالای این اجناس، تولیدکنندگان پوست چرم. به تعداد زیاد در کشور فعالیت میکنند و به تولید نواع مختلف پوست چرم میپردازند. لطفا جهت آشنایی و ارتباط با این کارخانه جات با همکاران ما در سایت چرم شروین در تماس باشید.
منبع: بازار چرم ایران

فاطمه مفیدی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه چرم شروین شما را به خرید بهترین محصولات چرم دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید