مجموعه چرم شروین شما را به خرید بهترین محصولات چرم دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

پوست چرم اصل را چگونه تشخیص دهیم

آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع چرم اصل در ایرانتشخیص پوست چرم اصلشرایط نگهداری پوست چرم اصلپوست چرم اصل را از کجا بخریم؟

تشخیص پوست چرم اصل از چرم های مصنوعی چطور امکان پذیر است؟ شرایط نگهداری چرم طبیعی و اصل به چه صورت است؟ از کجا می توانیم خرید مطمئنی از چرمهای طبیعی داشته باشیم؟ اگر آشنایی و تخصص چندانی در حوزه پوست و چرم ندارید اما مایلید چرمی که خریداری می کنید حتما اصل باشد با ما همراه باشید.

تشخیص پوست چرم اصل

انواع چرم اصل در ایران

پیش از هر چیز، اجازه دهید با چرم های اصلی که در ایران تولید می شوند به صورت تیتروار آشنا شویم و سپس به این موضوع بپردازیم که هرکدام از این چرمهای طبیعی را چطور تشخیص دهیم.

اینها فهرستی از مهمترین و پرطرفدارترین چرم های اصل در بازارهای داخلی و حتی بین المللی در حوزه چرم محسوب می شوند که علاقه مندان و مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده اند و از این رو، تجار بزرگی هم در سراسر دنیا در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

تشخیص پوست چرم اصل

تشخیص پوست چرم اصل

تشخیص چرم طبیعی از چرم ساخت دست انسان در برخی موارد بسیار دشوار است؛ اما در اینجا به یک سری نکاتی اشاره خواهیم کرد که شما حتی اگر تخصص چندانی هم در این حوزه نداشته باشید بتوانید خرید خوبی بکنید و رضایت کافی را داشته باشید.

  1. پوست چرم اصل در قسمت پشت آن حالت پرزدار دارد و تار و پودی (مانند پارچه) نیست.
  2. چرم طبیعی دارای بوی خاصی ست که اصل بودن آن را مشخص می کند (بویی شبیه بوی حیوان مربوطه مثلا گاو یا بز و …) اما چرم مصنوعی هیچ بویی ندارد.
  3. بافت چرم طبیعی در تمامی قسمتها یکسان نیست؛ اما چرم های غیرطبیعی چون در داخل کارخانه و با دستگاه تهیه می شوند، در همه بخش ها یک مدل و یکسان می باشند.
  4. چرم اصل هرگز نمی سوزد! اگر شعله ای مانند کبریت یا فندک را به چرم طبیعی نزدیک کنید، نمی سوزد بلکه تنها بویی شبیه بوی حیوان از خود متصاعد می کند. اما چرم مصنوعی چون دارای الیاف پلاستیکی ست به سرعت می سوزد و از بین می رود. (امتحان این روش را به جز در موارد ضروری پیشنهاد نمی کنیم×)
  5. در آخر اینکه چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی ارزش مادی بالاتری دارد و گرانتر است.

تشخیص پوست چرم اصل

شرایط نگهداری پوست چرم اصل

پس از تشخیص پوست چرم اصل و خرید آن، شرایط و اصول نگهداری از آنها نیز اهمیت قابل ملاحظه ای دارد که باعث می شود چرم یا محصول چرمی شما تا سالیان سال بدون مشکل و آسیب باقی بمانند و عمر کنند.
در این مقاله به صورت خلاصه به مهمترین موارد اصول نگهداری چرم طبیعی اشاره خواهیم داشت:

  • هرگز در معرض نور مستقیم خورشید نباشد.
  • فضای بسته و گرم به چرم طبیعی آسیب می زند.
  • هرچه سریعتر چرم خود را از محل مرطوب یا آب دور کنید تا آسیب نبیند!
  • مراقب باشید چرم یا محصول چرم اصل شما با الکل یا ادکلن یا امثال اینها تماس پیدا نکند.
  • هرگز لباسها یا کیف های چرمی خود را در جای نوک تیز آویزان نکنید!
  • اگر برای مدتی می خواهید از یک محصول چرمی استفاده نکنید، (هیچ فرقی نمی کند کدام انواع چرم طبیعی یا چه محصولی از آن باشد.) هیچ وقت آن را داخل نایلون یا پلاستیک نگذارید. چرا که چرم طبیعی باید تنفس کند تا کپک نزند. در این صورت، برای نگهداری می توانید از کیسه های پارچه ای استفاده کنید تا هم محفوظ باشند و هم آسیب نبینند.
  • اگر تعدادی چرم را روی هم گذاشته و نگهداری می کنید، حتما هر از چند گاهی آنها را به صورت جداگانه در فضایی پهن کنید تا کمی هوا بخورند و تنفس داشته باشند.

پوست چرم اصل را از کجا بخریم؟

برای اینکه بتوانید خرید خوبی داشته باشید، به ویژه اگر قصد خرید عمده دارید، بهترین راه اینست که از مراکز معتبر خریدتان را انجام دهید. چرا که این موضوع سبب می شود هم شما بتوانید به فروشنده اعتماد کنید و اگر در قسمتی برایتان سوالی پیش آمد از وی بپرسید و مشاوره بخواهید؛ و هم اینکه از کیفیت و قیمت اطمینان حاصل کنید.
امروزه با وجود گسترش میزان خرید و فروش ها در شبکه های اینترنتی و سایت ها، بهترین حالت آنست که از سایتها و شرکت هایی که عرضه مستقیم و بی واسطه دارند ( کمک به بهبود قیمت و کیفیت) خرید انجام دهید؛ و صد البته معتبر باشند ( دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نیز نشان ثبت رسانه های دیجیتال) تا اگر در تشخیص پوست چرم اصل هم به مشکلی برخوردید حتما شماره تماسی از واحد پشتیبانی داشته باشند و در واقع شما بتوانید پیگیری های لازم را تا رسیدن بار به دستتان انجام دهید. از جمله این شرکت ها می توان به برند چرم شروین اشاره کرد که در حوزه پوست و چرم فعال بوده و خرید و فروش به صورت عمده در سراسر ایران و حتی سفارشات صادراتی را انجام می دهد.

فاطمه مفیدی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه چرم شروین شما را به خرید بهترین محصولات چرم دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید