مجموعه چرم شروین شما را به خرید بهترین محصولات چرم دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

پوست چرم باکیفیت و بادوام

آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع پوست چرم باکیفیت و مرغوب طبیعینگهداری از چرم برای بادوام شدن و افزایش ماندگاری

وپوست چرم باکیفیت و مرغوب چه خصوصیاتی دارد؟ چه راهکاری برای بادوام شدن و افزایش ماندگاری چرم طبیعی وجود دارد؟ دباغی چرم اگر چه شرایطی داشته باشد باکیفیت است و موجب دوام محصول می شود؟

انواع پوست چرم باکیفیت و مرغوب طبیعی

ایران یکی از برترین تولیدکنندگان انواع پوست و چرم طبیعی باکیفیت به شمار می رود که به همین دلیل نه تنها تقاضای زیادی برای خرید و فروش آن در سطح کشور وجود دارد، بلکه تقاضا برای صادرات این محصول لوکس غیرنفتی نیز زیاد است و امروزه شرایط برای صادرات انواع مرغوب و درجه یک آن به راحتی برای صادرکنندگان و تجار فراهم آمده است. اما سوال اصلی اینست که چه نوع چرم هایی “باکیفیت” هستند و این چرمها چه خصوصیاتی دارند؟ در اینجا به چند معیار کلیدی و مهم اشاره خواهیم کرد:

  • عدم وجود زدگی و پارگی بر روی رخ چرم
  • بی عیب و نقص بودن دباغی چرم
  • قسمت پشت چرم نباید پرزهای بلند داشته باشد (وجود پرزهای کوتاه و منظم در پشت چرم)

نگهداری از چرم برای بادوام شدن و افزایش ماندگاری

تمامی چرم های طبیعی نیاز به نگهداری دارند تا عمر بیشتری کنند و البته جلوه خود را به خوبی حفظ کنند. در این قسمت از مقاله به شیوه های مناسب نگهداری از پوست چرم طبیعی می پردازیم. با ما همراه باشید…

  • هرگز چرم طبیعی خود را درون نایلون یا پلاستیک نگهداری نکنید.
  • چرم را با مواد شوینده و آب نشویید! چرم اصل نسبت به آب حساس است و همینطور مواد شوینده می تواند آن را از بین ببرد.
  • به صورت هفتگی یا ماهیانه (بستگی به میزان استفاده از محصول) حتما از واکس چرم استفاده کنید تا چرم خشک نشود و ترک نخورد.

در مورد پوست باید گفت با وجود اینکه چرم ماده ای محکم و فاسدنشدنی است، ولی از پوست که ماده ای فسادپذیر بوده و ناپایدار است به دست می آید، برای همین طی فرآیند های گوناگون این پوست را به پوستی نسبتا باکیفیت تر و بادوام تر تبدیل می کنند.
برای این که بتوان پوست حیوان را به پوستی با ماندگاری بیشتر تبدیل کرد، باید با فرآیند روغن دهی پوست آشنا بود و دانست بدون انجام این کار ماندگاری پوست امری محال است.
برای آشنایی با روغن دهی باید گفت، برای انجام این کار تمام سطوح و قسمتهای مختلف پوست را با لایه ی نازکی از روغن می پوشانند. این کار که باعث سفت و سخت شدن پوست شده و مانع لیز خوردن الیاف پوست روی هم می شود، در صنعت چرم به فرآیند روغن روی مشهور است.
فرآیند روغن روی باعث ماندگاری پوست تا زمان معین می شود. دانستن این نکته و رعایت آن برای افرادی که تازه وارد کار چرم می شوند و به خصوص افرادی که قصد صادرات پوست خام حیوانات را دارند بسیار مهم است.
برای همین کسی که به تازگی قصد وارد شدن به حوزه ی چرم را دارد حتما باید از یک فروشنده ی معتبر خرید خود را انجام دهد.این فروشندگان می توانند راه آنها را در پیشرفت و موفقیت هموار کنند.

فاطمه مفیدی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه چرم شروین شما را به خرید بهترین محصولات چرم دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید